-=TFD=- magyar yugioh kártyajáték fórum: Cikk: Miss the timing - -=TFD=- magyar yugioh kártyajáték fórum

Jump to content

Page 1 of 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

Cikk: Miss the timing Az időzítés elveszítése

#1 User is offline   amcsi 

  • The Guardian of ROMANTIC anime
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • Group: Admin
  • Posts: 3,061
  • Joined: 09-November 04
  • Gender:Male
  • Location:in America!

  Posted 13 March 2007 - 09:26 AM

Miss the timing by amcsi (magyarul: az idozítés elveszítése)

Elofordulhat, hogy történik egy effect, amire reagálni szeretnél, vagy aktiválni egy pályán lévo valamidnek az effectjét. Figyelni kell viszont, hogy jó-e az idozítés, és nem avatkozott-e be semmi.
A tétel úgy szól, hogy minden OPTIONAL TRIGGER effect, és minden SPELL SPEED 2 effect, amennyiben meg van határozva egy feltétel, hogy mikor aktiválhatod csak (pl. csak szörnySUMMONnál aktiválható, vagy ha GRAVE-be került, akkor aktiválhatod), akkor és csakis akkor aktiválható az az effect, ha az volt az utolsó NEM-CONTINUOUS (minden ami történik, és nem continuous, vagyis egy szörny summon már számít) dolog, ami végrehajtódott.

Vegyünk egyszeru példákat:

Kint van Peten the Dark Clown a pályámon, és rá áldozom Summoned Skull-t. Peten the Dark Clown effectjét nem aktiválhatom, mert bekerült ugyan a grave-be, de az utolsó dolog, ami történt, hogy lejött Summoned Skull-t, úgyhogy nem aktiválható az effectje.
Ugyanúgy, ha Petent beáldozom Mystik Wok-nak, nem aktiválhatom Peten effectjét, mert az utolsó dolog, ami történt, hogy gyógyultam.
És még ugyanez vonatkozik Pinch Hopperre, vagyis ha beáldozom szörnynek, vagy Mystik Wok-nak, vagy hasonlónak, akkor nem hozhatok le speckóban Insectet.

Ha Graceful Charity-t kijátszok, és dobok Peten-t, akkor már az volt az utolsó, ami történt, úgyhogy aktiválhatom az effectjét.

Ha Sangan-t beáldozom Summoned Skull-ra, Sangannal keresek, mivel Sangan effectje KÖTELEZO, és nem optional.

Ha Magical Dimensionnel lehozok egy szörnyet, és aktiválom Magical Dimension optional effectjét, hogy megöljek egy szörnyet, az ellenfél nem aktiválhat Torrential Tribute-ot, mert az utolsó dolog nem az történt, hogy lejött egy szörny (ami Torrential aktiválási feltétele), hanem meghalt egy, úgyhogy MISS THE TIMING van.

Ha Magical Dimensionnel lehozok egy Dark Magician of Chaos-t, és aktiválom Magical Dimension szörnyölo effectjét, akkor már nem hozhatok vissza Spell-t Chaossal, mert nem az történt utoljára, hogy o maga jött le, hanem meghalt egy szörny (és ugyebár Dark Magician of Chaos effectje optional). Viszont, ha úgy döntök, hogy nem ölök meg szörnyet Magical Dimensionnel, akkor tényleg Dark Magician of Chaos lejövetele, így visszavehetek egy Spell-t, ha akarom.

Ha az ellenfél Premature Buriallel visszahoz egy Summoned Skull-t, nem aktiválhatok a summonjára Horn of Heaven-t, mert hogy megidozodik, az még épp a Premature Burial resolválódása közben jön létre, és resolválódásba NEM LEHET BELEAVATKOZNI, és mire resolválódott Premature Burial, addigra már Successfully Special Summoned a szörny, és NEM nyomhatok rá Horn of Heaven-t (MISS THE TIMING).

Ha az ellenfél oldalán kinn van Stumbling, és én feláldozom egy szörnyem, hogy lehozzam Mobius the Frost Monarch-ot, Stumbling kötelezo effect, és mindig elobb kerül a chainbe, mint az optional-ok. DE, ekkor még csak Chain Link 1-ként jelentkezik Stumbling effectje, ami MÉG NEM RESOLVÁLÓDOTT LE, HANEM MÉG LEHET RÁ CHAINELNI, ezért Mobius lejövetele TÉNYLEG AZ UTOLSÓ DOLOG VOLT, AMI TÖRTÉNT, így aktiválhatom az optional effectjét, hogy leöljem Stumbling-ot, és ez az effect Chain Link 2-be megy.
Na próbáljuk ki: 1) Mobius leszedi Stumbling-ot. 2) Stumbling effectje, de Stumbling Continuous Spell Card, és ami minden Continuous Spell és Trap cardra jellemzo, hogy ha nincs face-up a pályán, amikor resolválódik, akkor NEGÁLÓDIK, így végeredmény: elpusztul Stumbling, és Mobius the Frost Monarch marad ATK-ban!

Ha az ellenfél oldalán Level Limit - Area B van, és én beáldozom egy szörnyek Mobius the Frost Monarchra, ahogy lejön Monarch, DEF-be fordul. De a miss the timing tétel csak akkor érvényesül, ha egy NEM-CONTINUOUS EFFECT avatkozott be, és mivel Level Limit - Area B effectje continuous, ezért nem lesz miss the timing, és Mobius elpusztíthatja Level Limitet. Végeredmény: elpusztult Level Limit - Area B, Mobius DEF-ben.

Remélem ezen el tudtatok gondolkozni, és remélem ez továbbá segíti a stratégiátokat, és a hozzáállást a játékhoz.
0

#2 User is offline   gloryforixseal 

  • Hello World
  • Group: Felhasználók
  • Posts: 2
  • Joined: 15-June 09
  • Location:Canada
  • Interests:Fishing

Posted 16 June 2009 - 12:24 AM

So yeah..I need to clarify stuff about timing.

I remember seeing a ruling on BTH v. Dark Magician of Chaos that said BTH cannot be activated if DMOC chooses to return a spell to the hand.

I know it doesnt work v. Goldd when your opponent discards it.

But Monarchs are optional like DMOC, and you can BTH it.

So, does that mean you cannot BTH Tuatlatin when special summoned by its effect? Or Endymion, Master Magician when it is special summoned by its own effect?


btw, BTH also applies to all the other stuff like Trap Hole, Torrential Tribute, etc
0

#3 User is offline   amcsi 

  • The Guardian of ROMANTIC anime
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • Group: Admin
  • Posts: 3,061
  • Joined: 09-November 04
  • Gender:Male
  • Location:in America!

Posted 16 June 2009 - 12:31 AM

Bullshit. An effect simply being activated doesn't cause a timing to miss, therefore optional trigger effects, and specific timed cards can be chained, such as Bottomless Trap Hole.
Goldd's case is different, because its Special Summon and its card destroying both come from 1 effect, and by the time you can respond, Goldd already destroyed cards, causing the timing to miss from Bottomless Trap Hole.

By the way, who are you and how did you find these forums? tongue.gif
0

Share this topic:


Page 1 of 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users